K Ö P V I L L K O R


- Att handla på Instrumentservice Huddinge -



1. Företagsinformation

Instrumentservice Huddinge och instrumentservicehuddinge.se tillhandahålls av Strings Attached By P AB, org. nr: 559307-1375.


2. Kontaktinformation

Telefonnummer: 08-888741 Vardagar mellan 12-16

E-post: instrumentservicehuddinge@gmail.com


3. Pris och produktinformation

Varje produktsida på instrumentservicehuddinge.se har grundläggande information om produkten och i vissa fall även utökade specifikationer. Samtliga priser som anges på instrumentservicehuddinge.se är inklusive 25 % moms. För mer information om produkterna rekommenderar vi även tillverkarnas hemsidor gällande exempelvis kompatibilitet med andra produkter. Bruksanvisning medföljer alltid i digital- eller pappersform när det finns. Vi friskriver oss från eventuella/uppenbara felskrivningar vad gäller priser på instrumentservicehuddinge.se.


4. Fraktkostnad

Beställningar från 1999 kr levereras fraktfritt. I annat fall är fraktkostnaden 49 kr (inkl moms).


5. Ångerrätt

Vid köp på instrumentservicehuddinge.se har du rätt att ångra ett köp inom 30 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten gäller ej datorprogram med bruten försegling. Med försegling avses även digital plombering (t ex serienummer). Mjukvaror i form av download omfattas således inte av ångerrätt. Du har rätt att utan kostnad öppna den fysiska förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Varan får inte användas ovårdat. Undantaget är plomberade/förseglade varor. 

Ångerrätt gäller ej för:

- Produkter som säljs med abonnemang och "på köpet"- erbjudanden.

- Mjukvaror.

- Förbrukningsvaror som ex strängar etc.

- Specialkonfigurerade produkter som är unika eller varor som fått en personlig prägel.

- Hygien produkter ex Munspel, Saxofoner etc.

- Specialbeställningar.

- Gäller ej vid köp mot faktura.

- Gäller ej reavaror.

- Gäller ej presentkort.

För outlösta paket debiteras en summa om 300.-. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset. Om du av någon anledning vill ångra ditt köp fyll i detta dokument så kontaktar vi dig inom kort. Därefter kommer vi att mejla eller skicka dig en returfraktsedel. Vid retur bör varan förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Fäst inga adresslappar på originalförpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi återbetalar inom 14 arbetsdagar från det vi mottagit information om retur. Du kan dock få vänta tills vi fått varan eller vi fått bevis om att varan återsänts - det som sker först. Återbetalning sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet. 

Länk till Hallå Konsument om ångerrätt


6. Transportskador

Som kund hos Instrumentservice Huddinge har du 3 års reklamationsrätt samt 2 månader på dig att upptäcka ev. fel och defekter. Upptäcker ni ett fel på varan inom denna tid så vänligen fyll i detta dokument så kontaktar vi dig sedan inom kort om hur vi går vidare. När detta är gjort skickar vi dig en ny produkt om den finns i lager, eller ersätter dig enligt överenskommelse. OBS! Detta gäller endast privatpersoner. Företag och föreningar ansvarar själva för sina leveranser.


7. Betalsätt 

I samarbete med Klarna, Paypal och Swish erbjuder vi betalsätten:

  • Få först, Betala sen 
  • Bankkonto 
  • Kreditkort
  • Swish 
  • PayPal-saldo


8. Download / Mjukvara

Downloads / mjukvaror kommer att hanteras manuellt och kommer därför eventuellt inte att kunna levereras mellan 22:00 kvällstid till 08:00 nästkommande morgon. I övriga fall levereras mjukvaror inom en timme. 


9. Leveranser

Leveranser sker med hjälp av vår distributionspartner DHL. För lagerförda varor är leveranstiden 2-6 arbetsdagar. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi utan onödigt dröjsmål informera om anledningen till förseningen och ge en ny leveranstidpunkt. Kan vi inte åtgärda felet inom skälig tid har du rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar. För närvarande levererar vi endast varor inom Sverige. Om leveransen av din beställning av någon anledning blir försenad kommer vi att ta kontakt med dig via e-post. Du kommer få ett SMS eller ett mejl när din leverans kommer fram till ditt utlämningsställe, alternativt kontaktar transportören dig för att leverera dina varor. Vi skickar en orderbekräftelse med gällande köpvillkor i samband med din beställning. Notera att avvikelser i leveranser kan förekomma på grund av Coronapandemin.

10. Felexpediering

Om en leverans skulle innehålla fel produkter kontaktar du oss via instrumentservicehuddinge@gmail.com eller telefon: 08-888741 Vi kommer utan extra kostnad ombesörja att rätt produkt skickas per omgående.

11. Garanti

För att vi ska kunna göra en garantireparation (eller utbyte) behöver vi undersöka produkten. Detta sker hos oss eller någon av våra partners. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Kontakta oss via instrumentservicehuddinge@gmail.com eller telefon 08-888741. Vi skickar sedan en returfraktsedel till dig. Vid retur bör varan förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Fäst inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Fakturan som medföljer varorna är ditt kvitto och garantibevis. Alla våra produkter har garanti enligt konsumentköplagen. Aktuella villkor finns på konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se.

12. Reklamationer

Du har 3 års reklamationsrätt samt 2 månader på dig att upptäcka skada/defekt som skett vid leverans. För återbetalning vid reklamation gäller följande. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av fel vid reklamation så återbetalar vi eventuell fraktkostnad inom 14 dagar efter vi återfått den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Kontakta oss via instrumentservicehuddinge@gmail.com eller telefon 08-888741.

13. Övrigt

Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid. Order expedieras endast inom Sverige. Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd. Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.

14. Tvist

Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa ev. problem tillsammans med dig som kund på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.


15. Länkar

Konsumentverket

Hallå Konsument